Tento popis je již zcela zastaralý. Pod přehradou je necelý kilometr dlouhý úsek v přírodním kaňonu s několika pěknými prahy, válci a vracáky. Výborné místo na trénink pro zkušenější jezdce při výtoku z přehrady optimálně 8-10 m3/s. Při vyšším průtoku již může potrápit poslední válec. Obtížnost WW II-III. Úsek končí u mostu v obci Morávka. Následuje několik km, které se nehodí sjíždět, vždy kus hladké vody a pak jez z kamenného záhozu - pro zkušené otrava na hladkých úsecích, pro méně zkušené nebezpečné záhozy. Došlo zde i k tragickému utonutí na jednom ze stupňů, který začíná kolmým stupněm s vývarem a pokračuje záhozem. Úsek od Žermanického přivaděče (u přivaděče 2x nebezpečný jez!!) ve Vyšních Lhotách je podobný spodnímu úseku Slovenské Belé, rozliv ve štěrkovém loži, větvení koryta. Krásný úsek, nebezpečné jsou zátarasy z padlých kmenů - jsou tam vždy a je nutno s nimi počítat. Ostré zákruty a problémy s břehovým porostem se týkají jen tohoto úseku tzv. Skalické Morávky. Sjízdné při průtoku od 10 m3/s ve Vyšních Lhotách. Úsek mezi Dobrou a Frýdkem - Profil Morávky - je opět kaňonovitý, tentokrát v měkčí břidlici. Několik peřejí obtížnosti WW II-II+ mezi nimi hladká voda. Žádné četné provizorní lávky na Morávce nebývají, to je naprostý nesmysl, možná to platilo kdysi dávno. To platí i o Ďáblově rokli, měkké břidličnaté podloží v Profilu Morávky se neustále mění, možná tam nějaká 100 m dlouhá peřej kdysi byla, dnes je to spíš několik roztroušených peřejnatějších úseků. Vodočty jsou dostupné na www.pod.cz. Patří v Beskydech ke středně obtížným tokům, není vhodná pro začátečníky. Doporučené lodě K1, C1, pálava. Na pevných K2 a raftech jen pro sehrané a zkušené posádky, úsek ve Skalické Morávce vyžaduje někdy ostré manévry. |